Biznes Firma

Rusza X, jubileuszowa edycja konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku!

Rusza X, jubileuszowa edycja konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku!
Już po raz 10. Sukces Pisany Szminką szuka najlepszych przedsiębiorczyń w Polsce. W X – jubileuszowej edycji – na kandydatki i kandydatów czeka aż 10 kategorii i cenne

Data publikacji: 2018-09-25
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rusza X, jubileuszowa edycja konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku!
Kategoria: BIZNES, Firma

Już po raz 10. Sukces Pisany Szminką szuka najlepszych przedsiębiorczyń w Polsce. W X – jubileuszowej edycji – na kandydatki i kandydatów czeka aż 10 kategorii i cenne nagrody.

Rusza X, jubileuszowa edycja konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku! BIZNES, Firma - Już po raz 10. Sukces Pisany Szminką szuka najlepszych przedsiębiorczyń w Polsce. W X – jubileuszowej edycji – na kandydatki i kandydatów czeka aż 10 kategorii i cenne nagrody.

W konkursie nagradzane są najbardziej przedsiębiorcze Polki – te, które odważnie realizują projekty biznesowe, społeczne, naukowe i kulturalne oraz Polacy – mężczyźni, którzy działają na rzecz wzmacniania roli kobiet w biznesie i budowania różnorodności. Przez ostatnie 10 lat nagrodzonych zostało ponad 100 kobiet, a tytuł Bizneswoman Roku zdobyły m.in. Monika Żochowska i Ewa Dudzic, twórczynie firmy Phenicoptere i marki GLOV czy Zuzanna Sielicka-Kalczyńska i Julia Sielicka-Jastrzębska, twórczynie Whisbear.

 

Od początku misją konkursu jest promowanie dobrych praktyk, sukcesów kobiet na skalę ogólnopolską, wspieranie ich w rozwoju własnych firm i pomysłów oraz włączanie w dyskusję o zmianach mężczyzn na kluczowych stanowiskach – tak, by mogły one następować szybciej. Konkurs Bizneswoman Roku co roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem mediów i środowiska biznesowego. Konkurs wpierają takie osobowości jak dr Irena Eris, dr Ewa Rumińska-Zimny, Kamila Kaliszyk (Mastercard), Anna Solarek (Coca-Cola), Dorota Haller (Huawei), Anna Lewandowska,  Przemysław Gdański (BGŻ BNP Paribas), Łukasz Zembowicz (DPD), Jarosław Dąbrowski (IGT). W tym roku odbędzie się wyjątkowa, bo 10. jubileuszowa edycja.

 

– Z ogromną ciekawością i radością obserwuję zmiany, jakie dokonały się przez ostatnią dekadę. Kiedy 10 lat temu tworzyłam konkurs, kobiety były często pomijane, a o ich sukcesach w biznesie mówiło się mało. Ale kropla drąży skałę. Każdy nagłośniony sukces kobiety stawał się inspiracją dla innych, dodawał im odwagi do działania, mnie zaś motywował do jeszcze intensywniejszych działań i szerzenia idei. Teraz jest czas kobiet. Kobiety zostają prezeskami, dyrektorkami, wchodzą do zarządów, budują firmy międzynarodowe. Cieszę się, że dostrzegają to także mężczyźni. Naszymi działaniami włączamy ich do rozmowy i pokazujemy, jak ważne jest wspieranie kobiet. Lepsze wykorzystanie talentów kobiet to inwestycja, która opłaca się i firmom, i gospodarce – mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i twórczyni konkursu.

A to już wiesz?  Outsourcing lojalności

 

Nowości w X edycji

 

Kategorie konkursowe w tym roku jeszcze lepiej odzwierciedlają różnorodność projektów tworzonych przez kobiety. W konkursie mogą zaistnieć zarówno duże firmy, które osiągają przychód powyżej 10 milionów złotych rocznie, jak i start-upy, czy też mniejsze, lokalne biznesy, które pozwalają kobietom spełniać się zawodowo i realizować własne pomysły. Poza kategoriami znanymi z poprzednich edycji – Start-up Roku (partnerem kategorii jest BGŻ BNP Paribas), Liderka w Nowych Technologiach (partnerem kategorii jest IGT Polska), Nauka i Biznes czy Kobieta Sztuki, pojawiają się nowe. Kategoria Moja Firma zmieniła się w Biznes Roku, z podziałem na firmy większe i mniejsze. Partnerem tej kategorii jest DPD Polska. Na laureatkę czeka cenna nagroda – studia MBA ufundowane przez Program Executive MBA@UW. Kategoria Pomysł na Biznes zmieniła się w Pomysł na Start/Biznes lokalny (partnerem kategorii jest Coca-Cola Poland Services). Wraca również kategoria Działalność społeczna, w której honorujemy kobiety, działające na rzecz innych. Patronką tej kategorii została Anna Lewandowska. Nową kategorią jest Grand Prix: Inspiratorka Roku – nagrodzona w niej zostanie kobieta, która przez ostatnią dekadę w szczególny sposób wspierała i inspirowała kobiety do działania, walki o swoje marzenia i realizowanie swoich pomysłów. Partnerem tej kategorii jest Huawei.

 

Aspekt wspierania kobiet oraz budowania różnorodności jest ważnym kryterium w dwóch innych kategoriach – Female Champion of Change oraz Male Champion of Change (partnerem tej kategorii jest Mastercard). Tu nagradzane są osoby, działające na rzecz wzmacniania roli kobiet w biznesie, mające bezpośredni wpływ na zmianę kultury i polityki w swoich firmach.

 

Niespełna 10% kobiet w Polsce zajmuje wyższe stanowiska

 

– Każde działanie mające na celu wspieranie rozwoju kobiet, ich karier, inspirowanie ich do osiągania sukcesu jest ważne i potrzebne. W Polsce pod tym względem jest jeszcze wiele do zrobienia. Zgodnie z wynikami raportu „Polka na rynku pracy”  trzy czwarte ankietowanych spotkało się z sytuacją nierównego traktowania kobiet w pracy. Połowa pań, które wzięły udział w badaniu uważa, że w naszym kraju, ogólnie rzecz biorąc, lepiej jest być mężczyzną niż kobietą. Dziwne? Niekoniecznie, patrząc na przykład, jak rozkłada się procentowo udział kobiet i mężczyzn w zajmowaniu wyższych stanowisk – w przypadku kobiet to niespełna 10%. A na różnych stanowiskach kobiety są gotowe podejmować wyzwania biznesowe i na pewno nie brakuje im przedsiębiorczości – tłumaczy Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard, partnera strategicznego konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku.

A to już wiesz?  Mała wielka łazienka. Jak oszczędzić powierzchnię i nie stracić na szyku.

 

Według najnowszego rankingu dotyczącego przedsiębiorczości kobiet – Mastercard Index of Women Entrepreneurs – już 30,3% firm w Polsce jest zarządzanych przez kobiety. Jednocześnie, uprzedzenia związane z płcią są nadal żywe, utrudniając przedsiębiorczyniom rozwijanie ich firm.

 

– Takie inicjatywy jak konkurs Bizneswoman Roku, w który zaangażowaliśmy się już po raz trzeci, są niezwykle istotne, bo pomagają zmieniać rzeczywistość – dodaje Bartosz Ciołkowski.

 

Jak wziąć udział w konkursie?

 

Kandydatki mogą zgłaszać się samodzielnie lub – zostać nominowane przez osoby trzecie, które już zauważyły ich sukcesy i chciałyby, żeby docenili je także inni. Zgłoszenia oraz nominacji można dokonać poprzez formularz on-line na stronie www.bizneswomanroku.pl

 

Jeśli zgłoszenie nastąpi przez nominację od osób trzecich, kandydatka otrzyma maila z informacją o nominacji, linkiem do regulaminu oraz kategorii. Podejmując decyzję o starcie w konkursie, będzie musiała samodzielnie wypełnić formularz on-line we właściwej kategorii.

 

Zgłoszenia są przyjmowane w 5. kategoriach otwartych:

Biznes Roku z dwiema podkategoriami: Firma: przychód poniżej 10 mln zł oraz Firma: przychód powyżej 10 mln zł ,
Start-up Roku,
Pomysł na Start/Biznes lokalny,
Liderka w Nowych Technologiach oraz
Działalność społeczna.

W kategoriach zamkniętych kandydatki nominowane są przez ekspertów, członków jury oraz Fundację.

 

Kto decyduje o wygranej?

 

Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń, dedykowane loże ekspertów wybiorą finalistki w 5. kategoriach otwartych. Nowością tegorocznej edycji jest sesja pitchingowa dla każdej z nich, podczas której każda finalistka będzie miała „własne 5 minut” na przedstawienie swojego projektu. Laureatki z kolei wybierze jury, składające się z uznanych ekspertów ze świata biznesu, finansów, edukacji, któremu od 10 lat przewidzi dr Irena Eris. Ostatecznego wyboru zwyciężczyń jury dokona po zapoznaniu się ze zgłoszeniami i po rozmowach z finalistkami.

A to już wiesz?  Kultura wpisana w przestrzeń - wizytówką Bobrowieckiej 8

 

Zgłoszenia do tegorocznej edycji przyjmowane są do 20 listopada 2018.

 

O Konkursie

 

Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku od 10 lat nagradza sukcesy kobiet w biznesie, nauce i kulturze i nagłaśnia je na skalę ogólnopolską. Przed uczestniczkami otwiera możliwości rozwoju, pozyskania partnerów biznesowych oraz inwestorów. Jako pierwszy konkurs tego typu, nagradza także mężczyzn wspierających kobiety i politykę różnorodności. Wszystko po to, aby przyczynić się do wzmocnienia roli kobiet w życiu gospodarczym Polski.

 

Organizator

 

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań. Współzałożycielkami fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Fundacja koncentruje się na wzmacnianiu pozycji kobiet i zwiększaniu ich aktywności zawodowej, budowaniu różnorodności i wspieraniu młodych ludzi w rozwoju zawodowym i osobistym. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.sukcespisanyszminka.pl oraz www.sukcestoja.pl.

 

Organizator: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Partner strategiczny: Mastercard

Partner wspierający: Coca-Cola Poland Services

Partnerzy kategorii: BGŻ BNP Paribas, DPD Polska, Huawei, IGT Poland

Partner edukacyjny: Microsoft

Partner merytoryczny: Deloitte

Partnerzy: Ambasada Australii, Shell, Teraz Polska, Program Executive MBA@UW, Vital Voices

Patroni medialni: Forbes, Wysokie Obcasy, chillizet, Polsat Cafe, Sukces Pisany Szminką

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Rusza X, jubileuszowa edycja konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku! BIZNES, Firma - Już po raz 10. Sukces Pisany Szminką szuka najlepszych przedsiębiorczyń w Polsce. W X – jubileuszowej edycji – na kandydatki i kandydatów czeka aż 10 kategorii i cenne nagrody.
Hashtagi: #BIZNES #Firma

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy