E-zakupy

Komentarz rynkowy DPD Polska: konsumenci chcą płacić za e-zakupy bezgotówkowo

Komentarz rynkowy DPD Polska: konsumenci chcą płacić za e-zakupy bezgotówkowo
Pandemia koronawirusa wpłynęła na zmianę zwyczajów zakupowych u konsumentów – zarówno w kwestii wyboru kanału zakupowego (zwrot w kierunku e-commerce), jak i formy regulowania należności. Według raportu „Jak COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe i płatnicze Europejczyków?” na zlecenie spółek Grupy EVO Payments prawie co piąty mieszkaniec naszego kontynentu częściej niż przed pandemią planuje korzystać z płatności kartą podczas dokonywania e-zakupów. Trend ten widoczny jest także w naszym kraju. Według danych w opracowaniu Adyen Retail Report aż 44 proc. polskich konsumentów preferujących gotówkę przeszło na płatności bezdotykowe oraz portfele elektroniczne. Wnioski z obu badań znajdują potwierdzenie w obserwacjach rynkowych DPD Polska.

Komentarz rynkowy DPD Polska: konsumenci chcą płacić za e-zakupy bezgotówkowo

Pandemia koronawirusa wpłynęła na zmianę zwyczajów zakupowych u konsumentów – zarówno w kwestii wyboru kanału zakupowego (zwrot w kierunku e-commerce), jak i formy regulowania należności. Według raportu „Jak COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe i płatnicze Europejczyków?” na zlecenie spółek Grupy EVO Payments prawie co piąty mieszkaniec naszego kontynentu częściej niż przed pandemią planuje korzystać z płatności kartą podczas dokonywania e-zakupów[1]. Trend ten widoczny jest także w naszym kraju. Według danych w opracowaniu Adyen Retail Report aż 44 proc. polskich konsumentów preferujących gotówkę przeszło na płatności bezdotykowe oraz portfele elektroniczne[2].

Mimo że dokonywanie płatności za e-zakupy przelewem w momencie składania zamówienia jest uznawane za wygodne i bezpieczne, wielu konsumentów ceni możliwość uregulowania należności dopiero po otrzymaniu paczki. Taka forma płatności zabezpiecza przed potencjalnymi oszustami, czyli fałszywymi platformami pobierającymi opłatę za nieistniejący produkt. Jak wskazał raport Grupy EVO Payments, 20 proc. polskich respondentów zamierza korzystać z płatności kartą podczas zakupów online częściej niż przed pandemią. 13 proc. badanych deklaruje częstsze płatności telefonem na terminalu przy odbiorze. Z naszych obserwacji wynika, że konsumenci coraz chętniej korzystają też z możliwości opłacenia zamówienia w punkcie nadań i odbiorów, które stają się coraz popularniejszym miejscem doręczenia.

Bezgotówkowo, czyli bezpieczniej

Podczas pandemii konieczne stało się z przyczyn sanitarnych eliminowanie fizycznego obrotu gotówkowego. Jak wskazało badanie Grupy EVO Payments, aż 43 proc. Europejczyków zaczęło częściej płacić bezgotówkowo z obawy przed koronawirusem.
– Trend związany ze zwiększonym zainteresowaniem płatnościami bezgotówkowymi stawia wyzwanie przed firmami z branży kurierskiej, które muszą być gotowe na przyjmowanie płatności elektronicznych na terminalu u kuriera. DPD Polska była pierwszą firmą na rynku, która już kilka lat temu wprowadziła taką możliwość do swojej oferty i jeśli tylko sklep internetowy uruchomi tę opcję, odbiorcy mogą z niej korzystać. Od marca 2020 limit płatności bez kodu autoryzującego PIN został zwiększony do 100 złotych. Bezgotówkowe rozliczenia zapewniają łatwy transfer środków z pobrań na konta e-dostawców – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

A to już wiesz?  Wyzwania e-sklepu w przedświątecznym szczycie

________________________________________
[1] eservice.pl/badania?s=03
[2] adyen.com/pl_PL/landing/online/pl/retail-report-nowe-poczatki?gclid=CjwKCAjwhaaKBhBcEiwA8acsHG-hOyraw0eevQAxrWE0N5t2Wmw_LOhhx2aFqAN4LmjOQagjAA38SBoCke0QAvD_BwE

***

O DPD Polska
DPD Polska [dpd.com.pl] jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 8 tys. kurierów. Firma dysponuje siecią ponad 5 tys. punktów DPD Pickup oraz DPD Pickup Oddziałów Miejskich. Dzięki innowacyjnym technologiom, znajomości lokalnej specyfiki i doskonałej obsłudze, DPD dostarcza usługi najwyższej jakości nadawcom i odbiorcom paczek. W 2016 r. DPD Polska wprowadziła jako pierwsza na rynku możliwość dokonania płatności za pobranie kartą u kuriera. W 2018 r. firma rozwinęła sieć oddziałów miejskich i wprowadziła nowe usługi dla biznesu – DPD Today i Dostawy Nocne.
DPDgroup doręcza codziennie 7,5 mln przesyłek na całym świecie. Dysponuje zespołem 97 tys. ekspertów od doręczeń działających pod markami DPD, Chronopost, SEUR i BRT oraz siecią 58 tys. punktów Pickup. Jest siecią kurierską holdingu GeoPost, który należy do poczty francuskiej La Poste. W 2020 roku DPDgroup wzmocniła zobowiązanie dotyczące zmniejszenia śladu węglowego. W ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu firma będzie doręczać przesyłki w wielu miastach Europy w sposób neutralny dla środowiska z celem poprawy jakości życia ich mieszkańców.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy