Biznes Firma

Sieć reklamowa Społeczności stawia na programmatic direct

Sieć reklamowa Społeczności stawia na programmatic direct
Programmatic zmienia układ sił na rynku reklamy internetowej, co potwierdza sieć reklamowa Społeczności. Dotychczasowy Key Account Manager - Michał Jeziółkowski wraz z nową strategią firmy, nastawioną awansował na stanowisko Head of Programmatic

Data publikacji: 2019-12-03
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Sieć reklamowa Społeczności stawia na programmatic direct
Kategoria: BIZNES, Firma

Programmatic zmienia układ sił na rynku reklamy internetowej, co potwierdza sieć reklamowa Społeczności. Dotychczasowy Key Account Manager – Michał Jeziółkowski wraz z nową strategią firmy, nastawioną awansował na stanowisko Head of Programmatic Direct.

Sieć reklamowa Społeczności stawia na programmatic direct BIZNES, Firma - Programmatic zmienia układ sił na rynku reklamy internetowej, co potwierdza sieć reklamowa Społeczności. Dotychczasowy Key Account Manager - Michał Jeziółkowski wraz z nową strategią firmy, nastawioną awansował na stanowisko Head of Programmatic Direct.

Firma przewiduje, że w ciągu najbliższych lat procentowy udział programmatic w rynku reklamy online przybliży się do poziomu rynku amerykańskiego. W związku z tym Społeczności intensyfikują działania w obszarze programmatic. Dotychczasowy Key Account Manager – Michał Jeziółkowski wraz z nową strategią firmy, nastawioną na wzrost dynamiki rozwoju, awansował na stanowisko Head of Programmatic Direct.

W Stanach Zjednoczonych, mekce trendów marketingowych i reklamowych, według prognoz wydatki na reklamę typu programmatic będą stanowić aż około 85% wszystkich budżetów przeznaczanych na reklamę w internecie. W Europie ten segment rynku najprężniej działa w Wielkiej Brytanii oraz Niemczech. W Polsce zainteresowanie programatycznym modelem zakupu jeszcze nie osiąga tak imponujących wyników, ale jak podkreśla Krzysztof Czok, Board Member sieci reklamowej Społeczności: – „Rynek reklamy programmatic bardzo dynamicznie się rozwija, co wynika z jego dużej efektywności. Odnotowujemy istotny wzrost zainteresowania zakupem kampanii reklamowych drogą programatyczną, zarówno po stronie domów mediowych, jak i klientów indywidualnych. Daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego, ale prognozujemy, że w ciągu najbliższych lat udział procentowy wydatków na programmatic zbliży się do poziomu osiąganego za oceanem”. 

Programmatic dla klientów direct

Sieć reklamowa Społeczności, specjalizująca się w obsłudze klientów agencyjnych, domów mediowych oraz sieci afiliacyjnych w zakresie realizacji kampanii reklamowych w polskich serwisach społecznościowych, postawiła na intensyfikację działań w obszarze programmatic. 

Firma otworzyła się na obsługę klientów bezpośrednich, którzy nie współpracują z domami mediowymi, a także chcą zlecać kampanie programatyczne. Jednak główną zmianą w strategii firmy jest umocnienie w tzw. programmatic direct. Ten obszar będzie nadzorował i rozwijał Michał Jeziółkowski, Head of Programmatic Direct w sieci reklamowej Społeczności. Jego głównym zadaniem będzie realizacja kampanii preferred deals i programmatic guaranteed. – „Utworzenie nowego stanowiska w firmie to dla nas naturalna ścieżka rozwoju. Do tej pory realizowaliśmy zarówno kampanie RTB, private auctions, preferred deals i programmatic guaranteed – jednak w ostatnich latach istotnie wzrósł udział tych dwóch ostatnich produktów w przychodach generowanych metodą programatyczną” – zaznacza Krzysztof Czok ze Społeczności. Natomiast Michał Jeziółkowski dodaje: – “Wiemy czego oczekują nasi partnerzy biznesowi, dlatego kładziemy duży nacisk na stałe zwiększanie udziału programmatic direct w strukturze przychodów spółki. Naszą przewagą jest wieloletnie doświadczenie w realizacji kampanii programatycznych dla praktycznie wszystkich domów mediowych i agencji interaktywnych w Polsce. Nabyte kompetencje sprawiły, że jesteśmy wiarygodnym partnerem, także dla podmiotów dokonujących zakupu mediów in-house”.

A to już wiesz?  Czy polscy menedżerowie są gotowi na VUCA?

Michał Jeziółkowski dołączył do Społeczności w 2013 roku. W ostatnim czasie był odpowiedzialny za współpracę z klientami bezpośrednimi, nadzór nad działaniami performance oraz realizację kampanii przeprowadzanych w kanale programmatic.
 

Jak działa programmatic?

Programmatic to zautomatyzowany sposób zakupu i sprzedaży reklamy. Odsłony są kupowane z wykorzystaniem platform zakupowych (DSP), na zasadzie zautomatyzowanych aukcji lub też bez aukcji, ale po stawkach wcześniej ustalonych z wydawcą. Kupujący, czyli reklamodawca ustala, w jakich stawkach gotowy jest kupić miejsce reklamowe oraz jaka grupa odbiorców go interesuje. Te informacje są podstawą do zaplanowania kampanii, do której system szuka odpowiednich użytkowników, jak i powierzchni reklamowych u wydawców. Po ich znalezieniu następuje emisja reklamy poprzez narzędzia do sprzedaży programatycznej, czyli platformy SSP.

 

Czym jest programmatic direct?

Programmatic direct to również metoda automatycznego zakupu powierzchni reklamowej  jednak proces zakupowy nie odbywa się na zasadzie aukcji, jak to ma miejsce w przypadku RTB. W tej metodzie sprzedaż powierzchni odbywa się na wcześniej uzgodnionych warunkach pomiędzy wydawcą, a klientem. Istnieje możliwość ustalenia stałej ceny oraz gwarancji ilości emisji reklamy w przypadku Programmatic Guaranteed lub stałej ceny bez gwarancji ilości emisji dla produktu Preferred Deal.

***

O firmie:

Społeczności to sieć reklamowa kierująca ofertę zarówno do domów mediowych, sieci afiliacyjnych oraz klientów indywidualnych, którzy planują realizować szerokie działania w reklamie online. Obecnie Społeczności zrzeszają ponad 450 serwisów internetowych z 28 krajów świata. Firma opracowała własny adserwer „tri-table” – technologię integrującą automatyczną sprzedaż reklam, czyli programmatic ze sprzedażą bezpośrednią. Tri-table opiera się na emisji reklam w trybie eCPM, czyli na podstawie przychodu z tysiąca wyświetleń i integruje 26 platform SSP celem maksymalizacji zysku wydawców. Ponadto tri-table jest autorskim, polskim adserwerem, co powoduje, że nie jest blokowany przez większość wtyczek typu adblock.

A to już wiesz?  Przedsiębiorco nie przepłacaj w delegacjach

Więcej informacji: www.spolecznosci.pl, www.tri-table.com

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Sieć reklamowa Społeczności stawia na programmatic direct BIZNES, Firma - Programmatic zmienia układ sił na rynku reklamy internetowej, co potwierdza sieć reklamowa Społeczności. Dotychczasowy Key Account Manager - Michał Jeziółkowski wraz z nową strategią firmy, nastawioną awansował na stanowisko Head of Programmatic Direct.
Hashtagi: #BIZNES #Firma

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy