Wiadomości branżowe

?Kto będzie rządził??

?Kto będzie rządził??
Dzisiaj znamy już odpowiedź na to pytanie – PKW podała oficjalne wyniki niedzielnych wyborów. Specjaliści NewsPoint przyjrzeli się, jakim zainteresowaniem temat wyborów cieszył się w sieci.PO, którą poparło w tegorocznych wyborach parlamentarnych 39,2% wyborców i która uzyskała ostatecznie 207 mandatów poselskich. Kolejny był PiS ze 157 mandatami poselskimi, a trzeci Ruch Palikota – 40 mandatów. Powyżej progu wyborczego znalazły się również PSL (28 mandatów) SLD (27 mandatów) oraz mniejszość niemiecka (1 mandat). Głos oddało prawie 49% uprawnionych do głosowania. (Dane podane 11 października przez PKW.)Specjaliści NewsPoint postanowili sprawdzić jakie zainteresowanie w Internecie wywołał temat wyborów w ciągu ostatnich trzech dni (08.10.2011r. – 10.10.2011r.)Łącznie w analizie uwzględniono 5800 publikacji z forów, blogów, mikroblogów, społeczności, wideo, artykułów oraz komentarzy do nich.Najwięcej publikacji pochodzi z kolejnego dnia po zakończonych wyborach, kiedy zaczęły pojawiać się coraz bardziej wiarygodne wyniki. W sobotę

Dzisiaj znamy już odpowiedź na to pytanie – PKW podała oficjalne wyniki niedzielnych wyborów. Specjaliści NewsPoint przyjrzeli się, jakim zainteresowaniem temat wyborów cieszył się w sieci.

PO, którą poparło w tegorocznych wyborach parlamentarnych 39,2% wyborców i która uzyskała ostatecznie 207 mandatów poselskich. Kolejny był PiS ze 157 mandatami poselskimi, a trzeci Ruch Palikota – 40 mandatów. Powyżej progu wyborczego znalazły się również PSL (28 mandatów) SLD (27 mandatów) oraz mniejszość niemiecka (1 mandat). Głos oddało prawie 49% uprawnionych do głosowania. (Dane podane 11 października przez PKW.)

Specjaliści NewsPoint postanowili sprawdzić jakie zainteresowanie w Internecie wywołał temat wyborów w ciągu ostatnich trzech dni (08.10.2011r. – 10.10.2011r.)

Łącznie w analizie uwzględniono 5800 publikacji z forów, blogów, mikroblogów, społeczności, wideo, artykułów oraz komentarzy do nich.

Najwięcej publikacji pochodzi z kolejnego dnia po zakończonych wyborach, kiedy zaczęły pojawiać się coraz bardziej wiarygodne wyniki. W sobotę 8 października wzmianek na temat głosowania było niewiele, w niedzielę 9 października już trzykrotnie więcej, natomiast w poniedziałek temat wyborów dominował w Internecie (3850 publikacji), głównie na portalach internetowych.

10 października debata toczyła się już pełną parą. Najczęściej na temat wyborów rozmawiano w społecznościach, na mikroblogach, aktywni byli też redaktorzy piszący artykuły na portalach.

Poniższa tabela to zestawienie publikacji w poszczególnych rodzajach serwisów w określonych przedziałach czasowych. Warto zwrócić tu uwagę na brak publikacji o wyborach na portalach w sobotę, 8 października – miało to związek z ciszą wyborczą. W niedzielę wieczorem, po zakończonych już wyborach, portale umieściły zaledwie trzy publikacje informujące o wstępnych wynikach. Liczba artykułów na portalach zaczęła szybko wzrastać w poniedziałek po południu, kiedy wyniki były coraz bardziej wiarygodne.

Internauci na temat niedzielnego głosowania wypowiadali się głównie poprzez społeczności (facebook.com) oraz mikroblogi (twitter.com, blip.pl). W pierwszej trójce poszczególnych typów serwisów, na których najczęściej ukazywały się publikacje znalazły się również portale – na których tylko w poniedziałek ukazało się aż 1412 publikacji .

A to już wiesz?  Zachowania i preferencje Polaków w styczniu

Najwięcej wzmianek znalazło się na najpopularniejszym serwisie społecznościowym – Facebook.com (1570 publikacji) oraz na najpopularniejszych mikroblogach (Twitter.com – 1000 publikacji; Blip.pl – 339 publikacji). Reakcje internautów były różne: niektórzy wściekali się na wysoki wynik Ruchu Palikota (jak chociażby Tomasz Terlikowski, który najpierw zamieścił bardzo krytyczny wpis, a po reakcji internautów usunął go ze swojego profilu i przeprosił). Inni przypominali Jarosławowi Kaczyńskiemu, że powinien dotrzymać słowa, jeśli chodzi o ustąpienie miejsca młodym politykom, obiecanego na wypadek przegranej w wyborach; sporą furorę zrobił również jego cytat z porównaniem do Budapesztu. Przeciwnicy Platformy wyrażali z kolei swoje rozczarowanie.

Metodologia

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 3,8 mln źródeł w social media monitorowanych przez systemy NewsPoint Social Media oraz NewsPoint. Uwzględniono wszystkie publikacje zawierające wzmianki „wybory”, „sejm”, „senat”, „partia polityczna”, „głosowanie”, „wyniki”, „kandydaci” oraz nazwy kandydujących w wyborach poszczególnych partii politycznych we wszystkich odmianach.

Źródło NetSprint.pl. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy