Skip to content
środa, 17 września, 2025
Latest:
  • Czy rząd zagra o miliardy? Źródło dodatkowych wpływów do budżetu leży w zasięgu ręki.
  • Dlaczego firmy produkcyjne wchodzą do Polski mimo COVID-19 i wojny w Ukrainie?
  • Czy sytuacja energetyczna w Polsce i na świecie powinna wpłynąć na odroczenie realizacji celów ekologicznych?
  • 39% firm dba o swoich pracowników. Jednak najczęściej nie tak, jak powinny
  • Centrum badawczo-rozwojowe producenta sztucznej inteligencji w Gdańsku

zawiadomienia i informacje

Aktualności i wiadomości prasowe: ponieważ liczy się pewna informacja

  • zawiadomienia.pl
  • Aktualności
  • Biblioteczka
  • Biznes
  • Finanse
  • Firmy
  • Polityka
  • Transport
  • Ze świata
RFID

8 korzyści stosowania technologii RFID w handlu – czy znasz je wszystkie?

Opublikowano 3 lata temu: 22 marca 202225 marca 2022 zawiadomienia.pl Przeczytasz w: 4 minut/y
https://www.zawiadomienia.pl/i/ › RFID
8 korzyści stosowania technologii RFID w handlu – czy znasz je wszystkie?
Gliwice, 15.03.2022 8 korzyści stosowania technologii RFID w handlu – czy znasz je wszystkie? Technologia RFID przekłada się na wyższe zyski przedsiębiorstw handlowych. Wykorzystanie fal

Gliwice, 15.03.2022
8 korzyści stosowania technologii RFID w handlu – czy znasz je wszystkie?

Technologia RFID przekłada się na wyższe zyski przedsiębiorstw handlowych. Wykorzystanie fal radiowych do przekazywania danych skraca czas wykonywania zadań, a optymalizacja procesów sprzedażowych podnosi satysfakcję klientów z dokonanych zakupów.

Zastąpienie dotychczasowych rozwiązań systemami RFID zmniejsza ilość zasobów potrzebnych do prawidłowej identyfikacji obiektów. Oto 8 korzyści, jakie przynosi stosowanie tej technologii w branży handlowej.

1. Łatwe zarządzanie stanami magazynowymi
Technologia RFID pozwala na efektywne śledzenie ścieżki towarów w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu fal radiowych informacje są pozyskiwane bez konieczności fizycznego kontaktu z produktem. Zarządzanie stanami staje się łatwe i zajmuje niewiele czasu.
– Automatyzacja procesów z wykorzystaniem etykiet opartych na technologii RFID pozwala lepiej zarządzać magazynem. Bieżąca kontrola stanów umożliwia skuteczną realizację zleceń metodą FIFO. Ma to znaczenie w każdej branży, a zwłaszcza w spożywczej, gdzie lokalizowanie i wykorzystywanie w pierwszej kolejności produktów z krótszym terminem ważności znacznie zmniejsza ilość generowanych strat – podkreśla Dariusz J. Kawecki, menedżer produktu, odpowiedzialny za rozwiązania dotyczące automatycznej identyfikacji w firmie Etisoft.

2. Ważne informacje dostępne na wyciągnięcie ręki
Możliwość uzyskania danych o produkcie korzystając z czytnika RFID niweluje potrzebę angażowania pracownika sklepu i oczekiwania na jego przybycie. Klient w ciągu sekundy otrzymuje informacje dotyczące parametrów produktu. Szybki dostęp do informacji wpływa pozytywnie na sprzedaż oraz pozyskiwanie stałych klientów.

3. Szybka kontrola stanu produktów
Inwentaryzacja przy użyciu technologii RFID jest prosta i szybka. – Jej wykorzystanie pozwala na natychmiastowe uzyskanie informacji o ilości towaru, nie wymagając jednocześnie fizycznego kontaktu z każdą sztuką. Możliwe jest prawidłowe przeliczenie zasobów, nawet tych ulokowanych w trudno dostępnych miejscach. – zauważa ekspert z Etisoft.

4. Eliminacja długiego oczekiwania w kolejce do kasy
RFID zmienia sposób korzystania z kas samoobsługowych. Zamiast szukania kodu na opakowaniu każdego produktu i umieszczania go pod odpowiednim kątem w celu zeskanowania, wystarczy położyć wszystkie produkty w dedykowanym miejscu. Czytnik RFID błyskawicznie odczyta dane z etykiet RFID. Czas potrzebny na zrobienie zakupów staje się krótszy, a problemy związane z odszukaniem i czytelnością kodu zostają wyeliminowane.

5. Znaczne obniżenie strat
Wykorzystanie czytników RFID jako bramek antykradzieżowych to sposób na wykrycie osób opuszczających sklep z nieopłaconym towarem. System wykrywa sygnał z etykiety RFID, która nie została dezaktywowana przy kasie. Lepsza kontrola pozwala na większą wykrywalność kradzieży i obniżenie wynikających z nich strat finansowych.

6. Szybkie płatności
RFID przyspiesza proces finalizacji zakupu. Sprowadza go do przyłożenia karty płatniczej do czujnika. Płatności telefonem wykorzystujące system NFC oparty na technologii RFID umożliwiają wykonanie zakupów każdemu, kto ma przy sobie smartfon. Brak gotówki czy portfela nie stanowią problemu w robieniu zakupów.

7. Lepsze wyniki sprzedażowe
Wysoki poziom zainteresowania potrzebami klienta przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe. Inteligentne przymierzalnie umożliwiają szybki kontakt z obsługą sklepu, dzięki czemu klient może przymierzyć produkt w innym rozmiarze bez konieczności ponownego stania w kolejce do przymierzalni, co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo sfinalizowania transakcji. Czytnik RFID może też zostać wykorzystane do wykrycia produktów wniesionych do przymierzalni, dzięki czemu istnieje możliwość zaproponowania klientowi innych elementów garderoby.

8. Lepsza organizacja pracy
Szybki odczyt etykiety RFID pozwala na odnalezienie rzeczywistej lokalizacji produktu, dzięki czemu klient może szybko odnaleźć poszukiwany artykuł. Zmniejsza to również ryzyko nieprawidłowości w ułożeniu towarów, przyczynia się do lepszej organizacji obszaru i efektywnego wykorzystania czasu pracy.
To tylko kilka z licznych korzyści, jakie przynosi technologia RFID. Nowoczesna metoda identyfikacji obiektów stanowi duży krok naprzód dla każdej firmy kładącej nacisk na stały rozwój.

Bezpośredni link:
8 korzyści stosowania technologii RFID w handlu – czy znasz je wszystkie? https://www.zawiadomienia.pl/i/8-korzysci-stosowania-technologii-rfid-w-handlu-czy-znasz-je-wszystkie

#rfid 3-way tote #rfid handheld reader #rfid etui za ključe #rfid nfc difference #rfid programator #garmin fenix 6 rfid
  • ← Ryczałt ratunkiem dla polskich przedsiębiorców?
  • E-sklepy a preferencje polskich i zagranicznych konsumentów →
Ciekawe artykuły

Robert Biedroń walczy o wyróżnienie Male Champions of Change!

Robert Biedroń walczy o wyróżnienie Male Champions of Change!
Tytuł w tej kategorii jest jednym z wyróżnień przyznawanych w ramach konkursu Bizneswoman Roku. O tym, kto zdobędzie tytuł Male Champions of Change dowiemy się podczas finałowej gali, która odbędzie się 1 marca br.

Szybsza dostawa przesyłek UPS z Polski dzięki inwestycji w rozwój sieci

Szybsza dostawa przesyłek UPS z Polski dzięki inwestycji w rozwój sieci
Firma UPS ogłosiła dzisiaj wprowadzenie szeregu usprawnień do swojej sieci i infrastruktury, co skraca czas tranzytu pomiędzy ponad 350 miastami w 26 krajach Europy.

WIŚNIOWSKI partnerem gali MocARTy RMF Classic 2018

WIŚNIOWSKI partnerem gali MocARTy RMF Classic 2018
4 marca w restauracji Concept, VitkAc w Warszawie odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród MocARTy RMF Classic 2018.

Big Picture dla Maspex przy najnowszej kampanii marki Kotlin

Big Picture dla Maspex przy najnowszej kampanii marki Kotlin
Marka Kotlin zdecydowała się powierzyć działania komunikacyjne przy najnowszej kampanii pod hasłem „Nikt tak nie podchodzi do ketchupu” agencji Big Picture.

Transcom zauważa potencjał rekrutacyjny w miastach średniej wielkości

Transcom zauważa potencjał rekrutacyjny w miastach średniej wielkości
Po otwarciu swoich oddziałów w miastach wojewódzkich, takich jak Gdańsk, Białystok czy Olsztyn, Transcom zaczął eksplorować także miasta średniej wielkości, w których dostrzegalny jest potencjał inwestycyjny dla branży BP

Trendy w customer service 2019 okiem ekspertów branży

Trendy w customer service 2019 okiem ekspertów branży
Co czeka sektor customer service w roku 2019? Jakie wnioski, a może konsekwencje wynikają z minionych 12 miesięcy oraz na co warto przygotować się w następnych. O prognozę na najbliższą przyszłość zapytaliśmy ekspertów br

Wiosenne wzory Andropolu na Interior Design Forum

Wiosenne wzory Andropolu na Interior Design Forum
Najnowsze wzory pościeli, a także wnętrzarskie tkaniny dekoracyjne prezentuje Andropol S.A. podczas warszawskich targów Interior Design Forum. To jedyna tego typu impreza w Polsce.

Podsumowanie półrocza w Makarunie

Podsumowanie półrocza w Makarunie
Po odważnym rebrandingu marka Makarun Spaghetti and Salad umocniła swoją pozycję na polskim rynku franczyzowym. Inwestycja w design przyniosła korzyści. W pierwszym półroczu sieć otworzyła siedem nowych lokali. W najbliższym

Aon Polska: Utrata reputacji wśród kluczowych obaw polskich przedsiębiorców

Aon Polska: Utrata reputacji wśród kluczowych obaw polskich przedsiębiorców
Zarówno w Polsce jak i na świecie utrata reputacji przez firmę to jedna z kluczowych obaw przedsiębiorców. O ile jednak na świecie to numer jeden wśród najistotniejszych ryzyk, to w Polsce plasuje się na dziewiątej pozycji.

Kulinarny team building w CulinaryOn

Kulinarny team building w CulinaryOn
CulinaryOn to największe studio kulinarne w Azji i Europie oraz wyjątkowy gastronomiczny plac zabaw, który zapewnia niezapomniane emocje na eventach dla sektora B2B oraz klientów indywidualnych.
Wrzesień 2025
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« Lis    
Strony
  • Archiwum
  • Domena na sprzedaż, Kup domenę.
  • Nasze strony
  • Polityka praw autorskich
  • Privacy
  • Tematy
  • Współpraca
Tagi
BIZNESDonalda TuskaEECFirmaFundacja RepublikaINGKroll IncKroll Ontrack IncParlamentu EuropejskiegoPITPKBStanami ZjednoczonymiTomasz LisUEUkUnii EuropejskiejUSAVATWPROSTWydawnictwo Wiedza
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w dziale polityka prywatności/prywatność i wykorzystywania plików cookies/polityka cookies | Copyright © 2005 - 2025 by EYC.